Aangemeld en dan...
INTAKE
Na je aanmelding vindt er altijd eerst een kennismaking plaats. Dit gebeurt tijdens het intakegesprek van 1,5 uur. Een intakegesprek is het gesprek waarin je je verhaal kunt vertellen. Je hebt bij de uitnodiging voor dit gesprek tevens een digitaal in te vullen vragenlijst ontvangen. Je vertelt tijdens dit gesprek wat jouw klachten zijn en wat je verwacht van de hulp. We gebruiken in dat gesprek ook de informatie die ik al van je heb gekregen via de door jouw ingevulde vragenlijsten. Na deze intake bespreken we of en zo ja op welke wijze je door mij geholpen kunt worden. Samen stellen we een behandelplan op dat past bij jouw situatie.
BEHANDELPLAN
Elke behandeling is persoonlijk en passend bij jouw klachten. De duur van een behandeling varieert en ligt gemiddeld tussen de 5 tot 11 sessies. In de beginfase kijken we vooral wat maakt dat jij deze klachten hebt, zodat je ze kunt begrijpen. Samen formuleren we je doelen en maken een behandelplan. Tussen onze afspraken door kan ik je daarnaast ook vragen een opdracht uit te voeren. Denk daarbij aan het het bijhouden van een dagboek, experimenteren met ander gedrag of het volgen van een eHealth module. Ook kun je gebruik maken van een online consult.
Binnen de behandeling wordt gebruik gemaakt van verschillende therapievormen.
ROM
Bij de start van de behandeling krijg je van mijn een klachtenvragenlijst om in te vullen. Dit vraag ik je aan het eind van de behandeling opnieuw. Door deze voor- en een nameting kun je zelf ook objectief zien of de behandeling effect heeft gehad. Halverwege de behandeling doen we een tussenevaluatie. Dit gebeurt door samen stil te staan bij de doelen die we aan het begin hebben opgesteld.
AFSLUITEN
Aan het eind van de behandeling vraag ik je opnieuw om een vragenlijst in te vullen. Nu een waarbij je een beoordeling over de behandeling kunt geven. Ook schrijf ik een afsluitbrief die ik met toestemming van jou naar je huisarts stuur. Wil je zelf stoppen met de behandeling, dan is het belangrijk om dit in de eerstvolgende sessie te bespreken. We evalueren dan de behandeling en beoordelen of de behandelingsdoelstelling is gehaald.
CRISIS
Wanneer we tijdens de behandeling een crisis verwachten of ermee te maken krijgen, overleg ik standaard met de huisarts/POH GGZ of een verwijzing naar de specialistische GGZ noodzakelijk is. Zo nodig overleg ik met de crisisdienst. Uiteraard gebeurt dit anoniem.